Tuesday, December 13, 2011

bini aku perlu rajin masak... (complete)

 Salam readers sekalian. Sihat? alolololo..tomeynye die~ haha geli tak? biase lah,dah larut malam nih,otak tak seberape nak centre sangat lah kan?haha..aku tak sihat.tgh selsema. hidung tersumbat.tensen kan? kan best kalau ade bini.. boleh tolong tengok-tengok kan~ hahaha.. tergatal lah pulak

"Bini aku perlu rajin masak"

 Mesti gugurl ade yg marah-marah kan bile keluar statement nih dari lelaki.. lebih-lebih kalau keluar seketul kat depan muke korang kan? hahaha.. padan muke,sape suruh ko malas belajar masak. Then mule la nak marah-marah laki..ceh~

 Amacam? berapi tak? hihi..lekluuu.. gua ade citer maw kasik taw sama lu orang. espesiali gugurl lah kan~ aku yakin,korang mesti dah masak dengan kata-kata macam nih kan?

"Isteri nak yang pandai masak,die nak jadi imam untuk isteri pun tak pass"

 Mungkin juga dalam bentuk yang lain, tapi maksudnya sama lah kan? girl.. lekluu.. aku tahu, orang yg first post ayat nih kt fb tu.. mungkin pompuan yang tak reti masak... then tension dgn lakinye yg x leyh jadi imam.. pastuh nak hebohkan lah kononnye kat fb. kan? atau daripada seorang lelaki yang matang cube untuk menyedarkan kaum lelaki zaman sekarang nih yang semakin hanyut dan terlalu demand dalam mencari calon isteri.. ke macam mane?

 Bagi aku lah kan,sebagai seorang lelaki... sepatutnya boleh menjadi imam terhadap keluarga. Name pun ketua keluarga kan? Tapi itu lah zaman sekarang nih, bukan nak cakap lah... tepi-tepi aku pun banyak. Aku? ade yang buat calon ke? hihi

 Perlu ke sampai seorang isteri tuh pandai masak? terer masak macam chef wan? ishh tak nak aku.. gemuk lah nanti. Ko yakin ke mak ko tuh terer masak? dah tu kalau die terer masak , apsal ade juga nak makan kat luar kan? haha

"bini perlu rajin masak"

 yup! rajin.. bukan terrer.. ko bajet,ayah ko tuh mula-mula makan masakkan mak ko tuh terus suke ke? ishhh tak kot.. kan? konfem masakkan mak die jugak yang sedap kan? kenapa? sebab kita dah biasa telan... ko makan masakan mak orang lain, ade ko nak cakap sedap? mesti ko rase masakkan mak ko lagi sedap kan? So,bila dah selalu makan makanan dari hasil tangan yang sama,makanan tuh.. otomatiknya jadi sedap lah kan?

 Sebab itulah pentingnya seorang isteri yang rajin masak. Gugurl,kamu tak perlu terer.cukup dengan hanya rajin.Abang tak kisah kalau gugurl malas.. sebab abang boleh aje masak lepas abang balik kerja. Tapi takkan anak-anak nak kena tunggu abang balik baru dapat makan? kesian kan mereka ye gugurl.

 Tapi okke je..kalau gugurl malas masak..kite makan aje la kat luar.. boleh lah abang cari pembantu gugurl ,yang boleh masak.. hihi.Abang suke tomyam..hihi...

"sawadhikap...Abhang uii~ "


*dah cukup sarkastik tak?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...