Sunday, August 2, 2015

VAPE

Hai. Lama tak bersua. Selamat hari raya.

Aku rasa semua orang pun tahu yang sekarang harga rokok naik kan? Dan ramai anak2 muda kita mula vape2...

Actually, vapour ni dah lama.. cuma di Malaysia ni saja baru nak berkembang.

"BARU"

Tapi, benda mcm ni jadi trend. Sampaikan satu hari ni.... aku ade la ke tempat buat lesen ni. Then ada la group2 bdk ni kluar dari bilik ceramah. Gaya mcm baru abes dgr ceramah psl2 motor agaknya.. keluar saje dari bilik ceramah, terus berkepul bervaping . Tengok muka, mcm budak2 baru form 4, form 5... keluar je dari pintu terus vape? What the fuck are you thinking young man??

BIADAP

Bnyk cerita sebenarnya..
Ada yang vape dalam masjid.
Ada yang vape dalam majlis keramaian.
Ada juga yang vape dalam office.

Bdk yg tadi tu... okey la.. boleh kata muda lagi... bahalol lagi...

Yang dah tua2 ni? Kau nak aku kata apa dekat kau?

Yes. It is a good thing, kau bervaping tu atas tujuan untuk berhenti rokok.

Tapi sebenarnya bro. Tak ada langkah yg terbaik untuk berhenti buat sesuatu yg tak elok melainkan dengan berhenti 100% on the spot.

Apa2 pun aku terima la kalau itu niat kau.. manusia ni sampah... bukan power sangat. Kena mula sikit2... okey2, aku terima. Tapi adab tu... pandai2 la jaga.

Well, bagi yang merasakan vaping ni sia2.. kalau kau nak smoking skali pun.. aku tak kisah.

Honestly kalau kau mati sebab merokok lepas no pun aku tak kisah.

Kau ingt kau siapa dengan aku ?
Kau mati pun belum tentu aku sembahyang jenazah kau... doakan kau masuk syurga.
Aku tak kisah pun kalau kau mati, bro.

Aku tak smoking.. apatah lagi nak bervaping. Tapi , aku sokong la siapa2 yg berniat nk berhenti merokok melalui vape ni. It's a good thing. Tak apa la mula sikit2. Think about your future.

Hendak seribu daya, tak hendak .. sudah! Go on.

Sekian yaw.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...