Monday, December 19, 2011

sembulu kasih cinta aerosol

 salam readers sekalian.... aku rase malam-malam nih.tak salah kan kalau aku nak jiwang2 mode sikit kan? kan? haha.. (alahh...jiwang lagi.. =,=' )  hal entri kali nih ade kaitan lah dgr kehidupan aku sekarang. Memang ade,bukan nak menceritakan buruk orang..bukan.Tapi satu ideologi yang aku rase penting untuk kita semua fhm.

 Story ni berkenaan cinta.. Berkenaan tuhan.. Berkenaan kita.. Semua orang pernah dgr psl cinta.Tapi tak semua org tahu apa itu cinta..bahkan aku yg bercakap sekarang ni pun,aku tak sure ape yang aku faham tentang cinta sekarang nih dah cukup betul ke? hehe,kalau salah,jgn malu2 komen hentam kat bawah.ak tak touching pun.haha

 Sebagai seorang lelaki,bile suke pada seseorang.."confess" tu dikire sbg perkara yg biasa.
kalau laki...

"kau laki,kau kena berani"

kalau pompuan...

"lantakkan lah perigi cari timba tu..confesskan aje"

******

"yang penting biar si dia tahu tentang perasaan kau"

aku boleh terima yang nih.. sebab proses membuka kemaluan diri untuk menterjemahkan hasrat dihati tu memerlukan keberanian yg tinggi.ye dak? cuak kot seyhhh... aku jarang konfess.. sbb selalunya org yg dtg.hahaha .. tipu aje la.(mane boleh cter~ euww)

"tetapi"

"tetapi"

"tetapi"

"tetapi"

"tetapi"

 Satu perkara yg sangat penting,yang zaman sekarang nih aku perhatikan kawan-kawan aku.. mahupun orang sekeliling aku nih hah.. terlupa suatu perkara.

"qada' dan qadar"

 Dah konfess kena reject... lu ckp mcm2 pulak.siap buat jahat lagi.. itu yg dah konfess.. yang dah "in a relationship" pastuh break.. lu ckp mcm2 jugak..  memberontak.. siap ade yg nak terjun banggunan.

What The Fuck?

"jodoh dan pertemuan di tangan tuhan bro"

Apa kau ingt semua benda kau boleh gengam? No! ape gunenye akal yg tuhan beri tu.ape?  kau ingt hidup kat muka bumi nih segala-galanya tentang CINTA? tak. ko ade family..kerja..kawan-kawan.. ko bertanggung jawab ke atas agama kau.

"berani bercinta,tapi tak berani terima risiko"

aku selalu ckp kat kwn-kwn aku yg mule-mule jatuh cinta dgn seseorg.. (mknenye bkn sorg la.. ), klau kau dah snggup nak bercinta,mknenye kau skrg nih dah fhm yg kau snggup atas ape saje risiko yg mendtg. Samada kes curang ke... kes dah takde hati ke... kes pergi tak kembali ke.. kau dah kena get ready untuk semua itu. Tak perlu jadi bdk-bdk pandai terlajak smpai nak terjun jmbtn bagai..tak perlu.. bnyk aje lagi yg lain. tak dpt yg tuh.. abang2 bangla ade lagi.. ok ape? tan-tan gitu~ haha..xdpt awek mesia~ awek2 korea ade kan? tapi berlajar la bhse korea sungguh-sungguh.Sebab,dgr citer drpd kwn aku yg stay sane,org korea punye English.. sngt kritikal.. ssh nak jmpe org yg boleh sebut perkataan dgn betul.haha (terpesong lah pulak)

So,itu lah kesimpulannya.. kau mahukan cinta,kau fahamkanlah risikonya.. jangan sampai kerana cinta , agama kau buang, mak bapak kau ssh kemudian hari.. yelah,kalau kau mati bunuh diri..kirenye sebab merekalah yg gagal didik kau kan? nanti kena tanye kat kubur nnt psl kau..tak ke ssh tu.. psl jenazah kau tu ape kesah.. boleh upah orang. #gurau

"cinta itu manis,tapi lagi manis kalau kau faham"

k,salam.

2 comments:

  1. cinta tu sedap hahahaha :p


    http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/aku-hanya-mahu-kamoooooo.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...