Wednesday, April 4, 2012

percintaan jarak jauh

Jauh je bunyinye kan? alahai, kalau setakat KL dengan Selangor tu ape lah sangat kan? Tak jauh sangat pun.. itu masih dikire sangat dekat.

Percintaan jarak jauh ni ialah bila satu pasangan yang bercinta, tapi terpisah dengan jarak yang agak jauh, sehingga menyebabkan mereka sukar untuk bersua. Kirenye, kalau mahu berjumpe pun bakal memerlukan wang yang agak besar, mungkin membebankan.

Bagi aku, PJJ ni tak salah, dan lebih baik sebab dengan cara ini, kau betul teruji dengan macam-macam dugaan. Bukan kau aje, pasangan kau pun. Point penting dlm PJJ, PERCAYA.SETIA.JUJUR .

Kenapa aku boleh cakap macam ni? hehe.. Pasal aku pun terlibat sama la dan aku fail.

Fail

Bukan nak tagih simpati, cume nak bercerita. Cerita dah lama dah pun.. Aku pun dah takde nk rase ape-ape dah. Let by gone be by gone kan? Masa depan kau terlalu berharga untuk kau kenang kisah cinta tak jadi tu.

Tapi sekarang alhamdulillah. Betul la kata orang, patah hilang tumbuh berganti.. Eh, betul ke tak? Keh2.. ada yang lebih elok. Tapi aku masih tak pernah mengalah. Kih3.. Masih berani ambil risiko untuk ber PJJ. Well, jgn takut untuk bertindak.

Satu saja nasihat yg aku nak kongsikn, banyakkan bersabar lah dalam PJJ, jujur pada pasangan kau. Kalau dah tiada hati, berterus terang.. Bukan apa, kesian pada orang yang duk berharap.. Rupe-rupenye, kau sedang berbunga-bunga dengan orang lain. Bodoh namenye..

Last but not least, PJJ bukan penghalang, tapi cabaran. Go for it!!

6 comments:

  1. entah lah

    jauh & dekat mcm tu jugak

    hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi kalau dekat-dekat,kalau pasangan kau curang,kalau terserempak boleh jugak buat adegan simbah air kat muke die tgh2 khalayak ramai kan?

      Delete
  2. PJJ ni memang suffer...tapi bagus utk menguji kesetiaan...saya nak cari org jauh utk PJJ...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ujian tu dua pihak taw... bkn si die je.keh2

      Delete
  3. heheww... kelantan dan perak... amacam ?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...