Wednesday, April 24, 2013

Tsuji, son of a beach.

  Tsuji, itu nama kawan japanis aku kat sini. Dia ni agak matang sikit lah perangai... jenis rajin giler-giler. Suka belajar katanya..  Ada lah satu hari tu, dia minta ajarkan dia English sebab nak ambil exam dalam beberapa bulan lagi. Then tiba-tiba dia tanya...... kenapa kalau si westener marah - marah, dieorang selalu cakap " son of a bitch! " .... kenapa? bitch tu kan anjing. Apa kaitan anjing dengan orang yang dia marah tu?. Maka aku pun gelak guling-guling lah jawabnya.. Haih, dalam banyak-banyak perkataan.. itu yang dia curious nak tahu.  Well, sebenarnya tak kira la bahasa apa pun kita belajar, tapi serius apa yang aku perasan.. kita lebih cenderung untuk belajar bahasa yg "tak molek" terlebih dahulu.. baru nak belajar bahasa yg " molek" .. or.. mungkin sebab aku ni lelaki. So lebih cenderung untuk belajar benda-benda macam tu.haha... tanya si melayu, boleh cakap cina tak? tak tahu... boleh mencarut dalam bahasa cina? habis keluar. konfem... Kenapa ye?




 Oh ya, si jepun jarang bagi nama haiwan kat manusia...kalau ada pun babi aja kot. Itu pun gelaran untuk si gemok yang kuat makan, bukan maki-maki.Tapi tak macam malaysian kita, khususnya melayu... babi la, anjing la, tapir la. itu baru haiwan... belum lagi setan, iblis. Kesian si jepun, perkataan nak memaki hamun tu terhad. TERLALU HAMPIR KEARAH ISLAMIK. Meh la belajar maki hamun dalam bahasa melayu yang kaya ni. ahakz!

4 comments:

  1. Errr..dioarang pernah panggil aku fe mau atau fei chai (lelaki gemuk)..sbb aku gemuk and kuat makan..tu lgi sopan dari orang jepun panggil kot.ehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe.. gua panggi lu leng chai. amacam? kehkehkeh

      Delete
    2. Bodek nampak..balik Malaysia sekarang aku belanja Subway sepam.hahaha

      Delete
    3. hahaha... baru panggil leng chai da dpt subway. terbaik lah

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...