Saturday, June 22, 2013

sekilas



" kita takkan dapat apa yang kita nak "

" kita tak semestinya akan dapat apa yang kita usaha "

" kita hanya akan dapat sesuatu yang terbaik, sesuatu yang sememangnya ditetapkan untuk kita "


  Ada orang , bercinta bagai nak rak... bila masuk meminang, bapak si gegurl tak setuju. Terus putus. Ada orang hari ini jumpa, minggu depan terus nikah, terus bunting pelamin. Ada orang, awek ramai, pakwe ramai, tapi sampai umur 50 pun tak kawen lagi.

 Ada orang , punya lah nak buat family planing dengan usaha pakai getah macam-macam.. tapi setahun dua kali beranak isterinya,kembar pulak tu. Ada orang usaha punya kuat, makan ubat kuat macam-macam, bertahun-tahun masih tak ada cahaya mata. Ada orang, dapat berita gembira ketika si isteri mula-mula nak mual, tapi bila ketumban dah pecah, berita tak sedap pulak yang ada.

 Ada orang, kumpul duit berbulan-bulan buat bayar muka kereta subaru brz.. sempat pakai sehari terus terhumban dalam gaung. Ada orang, dapat myvi dengan cabutan bertuah kopi tongkat ali, guna sampai 5,6 tahun. Ada orang, beli 5 bijik kereta, 4 bijik kena tarik. 

 Ada orang, hidup susah, papa kedana, nak makan nasik pun sekali sehari je, tapi sakit paling kronik pun demam panas je. Ada orang, duit tak abes, derma pun dah banyak, haji 3,4 kali dah.. tapi sakit macam-macam. Ada orang, harta tak ada, rokok daun , tembakau dan penyakit aje yang ada.

 Ada orang, mata buta, tapi setakat nak buat game untuk iphone, seminggu boleh siap. Ada orang,dulu sihat semua panca indera, tapi apa pun da tak boleh, kaki putus, eksiden masa rempit. Ada orang, spm pun semua credit saje, tapi dapat jd CEO akhirnya.

Hidup kau itu tak segampang yang kau rasa. 

Cahaya itu ada.Kena usaha dan teruskan percaya pada Dia.

Bersyukurlah. (pada Dia) 

6 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...