Friday, March 14, 2014

bergegar habes.

   Letih jalan-jalan ke tokyo tak abes lagi nih.... jam 1:50 pagi macam tu, aku da start tarik selimut. Mengantuk. Baru aje nak terlelap.....

Ga!

Ga! Ga! Ga! Ga!

  Aku ingatkan aku tengah mimpi ngeri apa tadi. Tapi bila da terjaga sepenuhnya... aku tengok pintu bilik aku gegar, katil bergoyang-goyang. gempa bumi ( jishin , 地震 ) ke????

Ga! Ga! Ga! Ga! Ga!

  Cuaknya takyah cakap dah. Dalam kepala aku... ini ke gempa bumi besar yang dieorang kecoh-kecohkan sebelum ni??? Ya Allah.. berlari aku keluar dari bilik.. Tapi sampai je kat pintu rumah, da senyap da.. Tak ade da. Haih, macam mana lah orang jepun area yang selalu ade gempa bumi ni hidup. Aku yang jarang-jarang merasa ni pun dah seriau. Katenya, akan ade gempa bumi susulan ( yoshin , 余震). Harap tak ade ape-ape lah.

8 comments:

  1. Yong..hati2 yong..aku hutang dgn ko 1 subway...

    ReplyDelete
  2. Yong kawan aku kata orang Jepun tak heran dah dgn gempa bumi segala bagai..ya ke ek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa.. betul la tu. Kalau ikut kan, benda tu da jadi bnda biasa bagi dieorang.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...