Thursday, October 10, 2013

dasar gemok tak sedar diri. pui

 Kita semua suka short cut. Sebab itu kalau di Malaysia saja pun, berlambak-lambak produk untuk kurus tanpa senaman. Makan je, togok je terus kurus. Pergi ke kelas, jawab exam.. fail.fail.fail.. so shortcutnya..pergi makan kismis minda, bacaan air2 doa yang di jual di pasaran. Lastly.. short cut yang paling umum.. short cut untuk cepat kaya. skim cepat kaya, gores dan menang, kerja apa pun tak buat tapi nak jugak komisen ( mereka yang berjawatan tinggi dan berpangkat dalam pentadbiran khususnya ), dan juga rasuah. Mungkin dunia sekarang ni berputar terlalu laju sehingga menyebabkan kita semua tak sempat nak kejar kalau guna jalan "panjang"... atau kita sebenarnya yang semakin malas dan tak sedar diri tapi kalah dengan nafsu.

 Short cut tu tak ada sebarang kebaikan pun. tak ada.. mereka yang makan duit rasuah sebab mahu kaya, or "tolong melayu" kononnya.. nanti terperangkap di neraka. mereka yang mahu kurus tapi makan macam2 produk untuk kurus.. nanti bila da tua tunggu la penyakitnya. So itu saja. Nak capai sesuatu, takdak jalan mudah bro n sis.


6 comments:

  1. Aku exercise.n mknmknn berkhasiat.total lost aku 20kg dlm 6 bulan..kurang skit2 tp konsisten.hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow wow wow... acu kongsi tips skit kat blog tu nanti.hehe.. Nak tahu jugak caranya secara detail.

      Delete
  2. mereka lebih percayakan Herbalife. hahaha

    ReplyDelete
  3. Aku tak caya mende shortcut neh..bagi percuma pun aku tak mboh..puiii saja ..

    errr Dezee@Dhagi ko buat canner ekk nak lost 20kg tu..cer bitau aku sket! maksud aku semangat determination ko tu canner leh bertahan? Share pls!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...