Sunday, June 17, 2012

I Don't Think About You Anymore But, I Don't Think About You Anyless

 Salam readers. Salam Isra' Mikraj untuk semua readers yg beragama islam :) Apa amalan2 sunatnye? banyak... bulan rejab kan~ Tapi,g cari sendiri la.. banyak je skrg nih. Kat status Fb pun berlambak je aku rase.hehe

 Aku tertarik bila baca satu blog ni, yg entrinya psl Ex.. haha. Menarik sbnrnye..ex.. Ramai orang yg ade ex,tapi smpai sekarang,dia masih dalam proses untuk menambah ex mereka. Kau faham maksud aku bukan? Kesimpulannya,semakin banyak kau bermain cinta,semakin banyak lah ex kau.

 Tapi boleh ke kau lupakan? Konfem x kan? Lagi2 dgn negara Malaysia nih yg tak sebesar benua Afrika.. break hari ni,entah2 esok luse ketemu lagi. Bagi yg bnyk bermain-main cinta nih.Hentikan lah. Iya,betul pengalaman itu penting.Tapi apa yg lagi penting kau tu sendiri.

 Tak perlu nk guna alasan,"aku tak jumpa lagi jodoh yg betul". Sbb apa yg aku fhm berdasarkn pengalaman dengan manusia sekitar aku, bukan pasangan kau yg bermasalah..kau sendiri yg bermasalah. Kalah dengan nafsu. Klau time bercinta pun anda lemah, tak mustahil bila dah sampai ke alam perkahwinan nnt pun,anda boleh break..dan ikut lelaki atau perempuan lain.

 Itu mukadimah aje la... haha. Kau tahu.. kajian ade menyatakan bahawa.. rata-rata pasangan akan berasa kurang selesa bila pasangannya berckp-ckp tentang kisah ex nya. Ape yg aku boleh kata.. perasaan jeles dan rasa tidak selamat tu wujud la. Tak salah sebenarnye untuk kita bercerita tentang ex pd org bru yg datang dlm hidup kita tu. Sebab ia juga salah satu nk test psngn kita tu, open minded ke tidak. Sekurang-kurangnya die tahu kita tak suka org mcm ex kita tu kan? tp,klau bukak sikit da meletop,fikir bkn-bkn..baik kau blah je awal-awal.haha

 Tapi tak bermakna kita boleh berckp ttg ini setiap masa. Bodoh namanye.. Seriusly bodoh. Tak ada psngn yg akan gembira bila dgr cerita psl cinta kau dgn ex kau dulu tu. Ibarat kau sedang mendengar mak ayah kau sedang membandingkan kau dgn anak jiran yg englishnya A1, kau pula E. Sebagaimana kau yg x suka dgr, psngn kau pun x suka dgr.So buat ape nk bercerita tentang itu kan?

 Ramai psngn beranggapan, bila die bercerita tentang keburukan ex die, die boleh tutup psl keburukan diri dia.haha.. No, Allah tu Maha Besar... nnt Die tolong bukakkan cerita keburukkan kau tu sendiri kat ex kau. Dan mungkin proses tu berulang-ulang sampai kau insaf. Ada satu cara untuk elakkan perkara-perkara mcm ni drpd berlaku..yg paling afdal la aku nk bagitahu.

" Kawal Nafsu Kau dan Sentiasa Muhasabah Diri ... dan BERUBAH"

 Secara lojiknya,bila kau tiada ex,maka tiada la kisah "ex" yg kau nk ceritakan pd psngn kau kan? Tapi zmn skrg nih, ssh dah nk jmpe org yg xde awek,pakwe nye.. semua pakat-pakat  nak ade. Walaupun muke tak hensem mcm aku pun x terkecuali. uihh.. Tapi itu dulu la. keh3... sekian terima kasih.



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...