Wednesday, May 22, 2013

Aku Harun, Pelakon Blockbuster.

  Harun, lelaki kacak bergaya. Wanita keliling pinggang, wang tak muat poket, rumah 4 tingkat menghadap laut ala-ala rumah tony setak, ada sportkar lamborgitu, perari,dan sebiji helikopter jenama apple .Dia cukup segala-gala.. dan dia jugak merupakan Seterikaman. Dengan teknologi itu, Seterikaman ada kuasa api, halilintar dan juga boleh melompat merentas masa macam dalam cerita jumper. Dan baju Harun tak pernah berkedut.

 Suatu hari, Harun pergi dating dengan aweknya, Surti. Surti ni sekali pandang macam Tasha Shila, dua kali pandang macam Taylor Swift. Sedang- sedang asyik berdating, maka datang lah seorang atau seekor makhluk asin bernama Vijay yang bermisai lebat dan memakai seluar kecik di peha, baju terbuka di dada ... Vijay mencabar kejantanan Harun the Seterikaman. Kalau Harun tak sahut, Vijay ugut untuk menangkap Surti dan akan menyiksanya zahir dan batin. Siapa tak panas, maka si Harun the seterikaman terus balik ke rumah sekejap untuk mengambil kostum dia. Maklum lah...  tadi si Surti tu mengada sangat, siap suruh Harun kelekkan handbag 50L dia tu.. bawak satu set pinggan mangkuk agaknya. Harun bagi balik handbeg 50L tu kat Surti dan berkata....

" Things are different now, I have to protect the one thing 
that I can't live without. That's you Surti Marcello"

 Maka bermula lah pertarungan antara Harun the Seterikaman dan Vijay. Pada mulanya, Harun memang bergaya..dengan kostum yang berteknologi tinggi itu, sekali Penampar Seterika Panas hingap di muka Vijay, Vijay sudah tidak larat untuk bangun. dan berulang-ulang la benda sama.. Vijay hampir mengalah. Tapi malang tak berbau.. tiba-tiba, bateri kostum Harun habis... dia terlupa nak cas dulu sebab terlalu tergesa-gesa tadi. Maka, Si Vijay pun terus bangkit dan berkata..

"I'm gonna offer the choice : do you want an empty life, 
or a meaningful death .. dowh?  "

  Tak sempat Harun menjawab, penumbuk Vijay dah hingap dulu di muka Harun. Harun pun tercampak nak jatuh tersungkur.. Tapi belum sempat Harun jatuh menyentuh tanah, kaki Vijay dah hingap dulu di perut Harun.. Then baru lah Harun berjaya mendarat. Tapi sebelum Harun berjaya bangun berdiri, tiba-tiba hanset Harun berdering, ade incoming call dari Ibu. Rindu agaknya, dah seminggu tak skype. Tapi belum sempat Harun jawab call, hanset Harun habis bateri. Harun lupa yang Harun sedang bertarung dengan Vijay. Tapi Harun sedar-sedar je, Vijay dah hilang... Surti pun hilang. Harun perasan ade satu memo melekat kat tepi kerusi tu... memo dari Surti.

" I keluar dengan Vijay... dia ajak makan takoyaki. Awak tak pernah belanja
 saya makan takoyaki. Kedekut. byebye Harun. XOXO"

  Harun tension, sebab dugaan yang datang tak putus-putus. Harun pergi ambil wudhuk, buat solat sunat. Harun teringat pesan abah dia yang merupakan kaki pancing... sabar lah walau banyak mana dugaan yang kita lalui......Maka abes lah cerita, Harun the Seterikaman.







6 comments:

  1. hehe kadang2 stress pun boleh hilang baca tulisan macam ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..kalau bertambah stress.. aku minta ampun.

      Delete
  2. Hahaha..asal ko buat aku baca cerita ni sampai habis yong?hahahampeh..XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm gonna offer the choice : baca cerita ni sampai habis ,
      or baca cerita ni sampai habis 2x.

      Delete
  3. awak buat saya nak makan takoyaki pada pukul 1.22 am.
    k.
    hahaha.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...