Sunday, February 5, 2012

girlfriend itu kawan perempuan

 Assalamualikum,dan Salam Maulidur Rasul ya ente-ente sekalian.hehe.... Oleh kerana ink printer aku dah habis,maka tergendala lah semua kerja-kerja aku mlm nih.Oh bagus betul kan? Kena tunggu mata hari terbit baru boleh keluar beli. Ishhhh...

 Aku rapat dengan seorang perempuan. Dia baik, dia cantik, cukup budi bahasa, tutur bicara, lemah lembutnya.. Pendek kata kalau di hadapkan kepada mak ayah aku,konfem terus setuju time tuh jugak kalau aku minta izin nak kawen.hahaha.. Tapi malang,... bukan aku yang malang..semua yang malang. Kami hanya kawan..

 Definisi kawan itu sendiri membawa pelbagai maksud.Bagi aku,kawan tak perlu ramai.. biarlah hanya seorang.Tapi apa yang penting, dia benar-benar menganggap kau sebagai kawannya,dan menjalankan tanggung jawab sebagai kawan terhadap kau.

 Tapi kalau kawannya berbeza jantina? iya.. seperti aku sekarang ni.Jaga-jaga teman.. Jaga batas.. mungkin caring itu perlu,tapi jangan lebih drpd caring kau pada teman sejantina dengan kau.Mungkin sayang itu perlu,tapi jangan lebih drpd sayang kau pada teman sejantina kau. Itu... jika kau hanya mengganggap dia hanya sebagai kawan lah. Tak kira lah dia tuh, Tomboy ke Pondan ke. Otak kau masih boleh fikir lagi kan?

 Aku terfikir malam ni.. ya aku memang agak rapat dengan girl-friend aku nih.Well,mungkin sama-sama sekolah dulu, mungkin sama-sama tahu kisah silam masing-masing, mungkin sama-sama faham kekurangan masing-masing kot.Mungkin itu yang menjadikan aku dgn dia ni rapat.Tapi, apa-apa pun,hanyalah sekadar kawan.Tidak pernah lebih.Tapi, aku risau.. risau kalau memberi harapan secara tak sengaja. Bila dah sampai tahap itu... mungkin kalau diterima makan hati , kalau ditolak hati disana yang hancur.

 Bukan tak sudi, tapi masih belum terbuka. Gile ape... hot stuff kot. That's why lah kena jaga batas.. jangan terlebih,jangan terkurang. Biarlah berpada-pada,

"aku nak get ready dulu"

4 comments:

  1. best kan bile ada kawn rapat dgn lain jantina^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. @El-janna : Boleh la...senang nak fhm perangai orang sejantina dengannya kan~hehe

      Delete
  2. Yong..ko proceed jer..kalau dah suka dgn gelpren ko tu. Eh aku pun ada buddy berlainan gender..best juga..suka-suka hati je boleh cakap kecik hati besar hati but no heart feeling at all..pelik tapi peace!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah proceed da.Skrg dlm usaha gelombang paling besar.hikss

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...