Saturday, July 13, 2013

MattS logic

  Hari ini, para pelajar Sekolah Kebangsaan Ketam Masak Lemak Ehem mula mendaftarkan diri untuk Unit beruniform masing-masing. Jack, Lewwis, MattS,Askarov, Murni , Jenny, Janet jackson dan ChanChongCheng adalah para pelajar tahun 5 Kelabu ..boleh kitakan samseng lah jugak, geng-geng kepala besar, dan anak manja daddy-daddy mereka. Mereka berminat untuk mendaftarkan diri mereka untuk Persatuan Bulan Gerhana Merah. Katanya uniform dia smart.. hitam putih.. macam band greendeyh.

 So tibalah masanya, untuk memilih jawatan dari pengerusi, hinggalah ke ahli jawatan kuasa mereka. Rezeki MattS, dengan sokongan 8 orang kawan dia tu dia berjaya menjadi AJK KECERIAAN Bilik persatuan tersebut. Tapi, MattS tak puas hati... Ada 20 orang ahli dalam persatuan itu.. "12 orang lagi ini bukan dalam golongan aku". Maka, kutipan yuran tahunan pun dikutip.. setiap seorang harus membayar "samah" setiap bulan. So, MattS sebagai ajk keceriaan pun dipertanggungjawab la untuk menghiaskan bilik persatuan PBGM ini supaya lebih harmoni,makmur, dan bahagia. So, MattS pun diberikan wang sebanyak 3riyal untuk setelkan tugas-tugas dia tu.

 Tapi apa yang MattS buat, lain pulak jadinya... kerja keceriaan yang diamanahkan itu dijalankan, tetapi hanya terhadap tempat dudduk kerusi dan meja kawan-kawan dia yang 8 orang itu aja lah. Bijak MattS ni.. tak sangka. Haih.... maka, keadaan itu berterusan.. Setiap ahli membayar "samah" setiap bulan dan MattS mendapat duit peruntukkan sebanyak 3riyal , dan cara perlaksanaannya tetap sama. Kata Marsha kepada 12 orang ahli lain tu..

" Itu lah... kau tak undi MattS dulu , sape suruh weyh "
******
" eh, awak ni siapa? ada kad identiti pelajar? "
*******
" ada..nah, baru je dapat last week, Askarov buatkan"
*********




"jeng.jeng.jeng"



p/s : sedikit update...patut la semua tak faham entry ni. haha.. aku silat type rupenya. Tapi kalau tak faham jugak.. ini hint nya. Terengganu.

6 comments:

  1. Walaupun aku tak faham motif sebenar cerpen di atas.. tapi aksi miau tu memang hebat hahahaha

    ReplyDelete
  2. Aku pun xfhm.tp aksa miau tu hebt beb.tgk berulang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..ni sorg lagi. yela2.. nnt aku wat entry meow aje la.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...